צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מדריך איפור לסאב/ית למופת

מאת Queeny​(מתחלפת){being}     5 במאי 2012
ובכן, הדומ/ית שלך רוצה אותך מתוקתקת במיטה. לבוש/ה למופת (גם אם זה באזיקים בלבד), מסורק/ת למשעי, ומאופר/ת כך שכל תו בפניך היפות מודגש בצורה המתאימה.

אך אללי, ידוע לכל מתבגרת כי חל איסור מוחלט על שינה עם איפור. ואם את כמוני (הווה אומר, נרדמת בזמן האפטר-קייר), יש מצב שתרדמי עם איפור על פניך. במצב זה טמונות מספר סכנות: חצ'קונים, יובש בעור, וכרית מלוכלכת.

המדריך הזה נועד להציע לך פתרונות אלגנטיים שונים לשלושת הבעיות הנ"ל. הוא מחולק לשני חלקים - איפור שאפשר לישון איתו (בטיחות), ואיפור שאפשר לישון איתו (עמידות).

אגב, את הפתרונות הללו אפשר ליישם גם בסיטואציות נוספות בחיים אליהן את/ה נוהגת להופיע מאופר/ת. לא רק בסשנים.

זוכרות את שולי, הסטריאוטיפ המזרחית מהסרט "בנות"? בטירונות היא מתאפרת לפני שהיא נכנסת למיטה. כשהיא נשאלת שם בשביל מה, היא אומרת - "זה כדי שאני אהיה יותר יפה בחלום".

איפור שאפשר לישון איתו - בטיחות

ככלל, לא מומלץ לישון עם איפור. העור צריך לנשום ולהתחדש והצבעים מכבידים עליו. אבל, אם אין ברירה והדומ/ית דורש/ת, יש בהחלט אופציות שמאפשרות להיות יותר יפה גם בחלום. אנחנו נבחר סוגי איפור שהם חלק משגרת הטיפוח, וגם סוג של איפור שאינו מזיק לעור הפנים (ושווה להכיר אותו בכל מקרה, גם לאיפור ליום-יום).

מילות המפתח שלך כאן הן "איפור מינרלי". מהו איפור מינרלי? איפור מינרלי מופק מן המינרלים השונים בטבע. למינרלים השונים גוונים שונים וערבוב שלהם יוצר גוונים שונים של איפור - בכל שלל צבעי הקשת, ממנצנץ ועד מאט. איפור מינרלי אינו מסונתז באופן כימי במעבדה ואינו מכיל רכיבים מן החי. איפור מינרלי טהור לעולם יהיה בצורת אבקה. זאת כיוון שכדי ליצור איפור שמופיע במרקמים אחרים - קרם, נוזל או אבן - חייבים להוסיף לו מיני חומרים משמרים אשר ישמרו אותו בצורתו זו וגם יתנו לו אורך מסויים של חיי-מדף. מכיוון שאין בו חומרים משמרים, איפור מינרלי בטוח לשימוש ומתאים גם לבעלי/ות עור רגיש. כל אלה הופכים את האיפור המינרלי לאיפור שאפשר להרדם איתו, בלי שיהיו לעור נזקים מרחיקי-לכת (חצ'קונים! חצ'קונים!)

כיצד נתאפר לפני השינה?
לפני השינה לא כדאי להכביד על הפנים בעודף מוצרים. בנוסף, אני מרשה לעצמי לנחש שרוב חדרי השינה - אפילו בזמן סשן, אינם מוארים באור-יקרות. כך שכאשר את/ה מתאפר/ת לזמן אפלולי, אפשר בהחלט להניח שלא כל נקבובית או כתם יראו ואפשר להניח להם קצת. לפחות הלילה.

פנים - בסיס:
- אפשרות ראשונה: אם התברכת בעור פנים מושלם או מושלם-למחצה, ותר/י על מייקאפ והסתפק/י בקרם-הפנים הרגיל שלך.
- אפשרות שניה: "דמי מייקאפ" הוא קרם לחות שיש בו מעט גוון. הוא לא נותן כיסוי ממשי, אך מסייע לאחד את מראה עור הפנים. הוא נספג בעור ואפשר לישון איתו.
- אפשרות שלישית: מייקאפ מינרלי. מגיע כאבקה. אנחנו לא רוצות כאן כיסוי מלא ומסכתי לפנים, אלא רק משהו קליל שיתן מראה נאה. השתמשי במברשת סומק פלאפית וקלילה, והניחי מעט מאוד אבקה. התמקדי באיזורים הפחות-אחידים של הפנים, ו/או באיזור ה-T: המצח והאף. אני אוהבת את המייקאפ המינרלי של מינרלז - אפשר לרכוש גם דוגמיות להתנסות.

פנים - צבע:
- בלילה, באור עמום או מתחלף, צבעים מטשטשים בקלות. אם חשוב לדומ/ית שלך לראות שאת/ה *ממש* מאופר/ת, שווה להתנסות בגוונים חזקים מהרגיל של סומק.

לחברת TheBodyNeeds יש גוונים מפוקפקים ביותר של סומק, אשר במציאות הם חזקים ופיגמנטיים פי-כמה מהמופיע בצילומים באתר. הסומק Darling Nikki מגיע כאבקה בגוון פוקסיה ניאוני במיוחד, אשר מעניק ללחיים צבע נאה של סטירה.
אם הדומ/ית שלך מעדיפ/ה שלחייך יסמיקו מסטירות ממשיות, הסתפק/י בברונזר והיילייטר להצללות והארות, או ות/רי עליהם לגמרי.

עיניים:
- המנע/י משימוש במסקרה. מסקרה מייבשת את הריסים ומאוד לא מומלץ לישון איתה.
- צלליות מינרליות בטוחות, נעימות וקלות לשימוש. גם אם אין לך מברשות איפור מתאימות, אפשר להניח צלליות מינרליות עם האצבע.
- לקבלת צבע רווי ועמיד יותר, אפשר לערבב מעט קרם עיניים עם צללית, ולהניח על העפעף. זה תקף רק למי שרוצה להישאר עם הצללית למשך הלילה... קרם עיניים ממש לא ישפר עמידות של צללית ליום-יום.

שפתיים:
- המנע/י משפתונים. מרבית השפתונים מייבשים את השפתיים ויש להם פוטנציאל גדול ללכלך את הכרית - וגרוע מזה, את הדומ/ית. ליפ-גלוסים - כנ"ל. מייבשים פחות אך מלכלכים יותר.
- השתמש/י בבאלם לשפתיים שיש בו מעט גוון. יש סוגים רבים של שפתוני לחות בגוונים שונים. הם נותנים מראה טבעי אך עשוי, ומיועדים ממילא להיספג בשפתיים ואף להיטיב עימן. אני אוהבת את חמאות-השפתיים של Signature Minerals.
- אם את/ה חייב/ת גוון לשפתיים שאפשר גם לישון איתו - קרא/י למטה בהמשך על "מכתימי שפתיים" - Lip Stains.

***

איפור שאפשר לישון איתו - עמידות

היתרונות באיפור עמיד הוא בכך שהוא לא נמרח. לא רק שאפשר לישון איתו, אפשר גם להתעורר איתו בבוקר וכבר להיות מאופרת. אני לא מתחייבת שהאיפור העמיד יסתיר את הנפיחות המזעזעת מתחת לעיניים שלך כשאת/ה קמ/ה בבוקר, אבל יש מצב שקו-אייליינר דקיק ומשורטט היטב שנשאר מאתמול בערב ישפר את המצב בהצצה הראשונית במראה.
לאיפור עמיד את/ה נזקקת אם את/ה מתכוננ/ת לסשן ארוך במיוחד או למסיבה שסופה מי ישורנו. איפור עמיד יעיל אם את בדרך כלל מזיע/ה, בוכה או מחליפ/ה צבעים כשמשתמשים בך. איפור עמיד שימושי מאוד לסאבים וסאביות של 24/7 - כך תוכל/י לקום מתוקתק/ת ומאורגנ/ת ולספק את הדומ/ית שלך על הבוקר מבלי לטרוח בשגרת-טיפוח ארוכה מול הראי
.
מילות המפתח כאן הן "פריימר", ו"קיבוע". "פריימר" מלשון Prime, כלומר ראשון, כלומר - משהו שמניחים על הפנים *לפני* האיפור. "קיבוע" - כמו אל הסד או אל הקיר, רק באיפור ולפרצוף שלך.
איפור עמיד הוא ההפך הגמור מאיפור שבטוח לישון איתו. בדרך כלל חשוב, כדאי ומומלץ מאוד להסיר איפור עמיד לפני שהולכים לישון. אבל הפואנטה שלו היא שאם לא מסירים אותו - הוא נראה די דומה בבוקר שאחרי. איפור עמיד מורכב מכל הכימיקלים הלא-בריאים אשר מסונתזים כדי שהוא יתקבע על פרצופינו ולא ימחה ממנו עד אשר תנתן מפי הדומ/ית ההוראה. ע"ע גם: "איפור כלות".

כך מתאפרים כדי שיחזיק מעמד להרבה זמן:

פנים - בסיס:
- השתמש/י במייקאפ עמיד. המקובלי
ם כעמידים במיוחד הם קולורסטיי של רבלון, פרו-לונגוור של מאק ודאבל-וור של אסתי לאודר.

- כמה שיותר שכבות של מייקאפ - המראה יהיה יותר מטוייח. מצד שני, יותר שכבות - יותר עמידות. ככה זה. אבל היי, אולי תזכיר/י כך לדומ/ית שלך את המורה מכיתה ח'! ואם היא היתה מורה ממש שנואה, הרי שעונש חמור מובטח. Win-Win Situation.

- השתמש/י בפריימר לפנים שמטרתו לקבע את המייקאפ ולתת מראה "מאט". יש פריימרים מסוגים שונים, עם או בלי סיליקון. חלקם מתיימרים לצמצם מראה נקבוביות, להחליק קמטים, להכין צי'פס ולעשות ספונג'ה. אישית אני מאמינה רק לפריימר שנותן מראה "מאט". פריימרים מקובלים יש לסמאשבוקס, פופה, מאק, קלארינס, לאורה מרסייר (החביב עלי).

פנים - צבע:
- מוצרים קרמיים עמידים יותר. מוצרים קרמיים שעליהם יש מוצר אבקתי - עמידים עד אחרי המבול.

- הנח/י סומק-קרם ועליו סומק אבקה בגוון דומה. השתמש/י במברשת כדי לטשטש טשטוֹש-היטב למען לא יראו לחייך כלחיי ליצן קטן נחמד.

עיניים:
- מסקרה: השתמש/י במסקרה עמידה למים. היא תהיה עמידה גם בדמעותיך. אין דבר סקסי פחות מסאבי/ת מייבב/ת שעל לחייה זורמים נחלים שחורים. ייבב/י ככל שאת רוצה, אם המסקרה עמידה - לחייך ישארו רק בגווני הסטירות.

גם לריסים יש פריימר, אם את/ה מתכננ/ת לילה ארוך - מומלץ בחום.

- אייליינר Eyeliner הוא הקו שמשרטטים בצמוד לריסים העליונים. כשממשיכים אותו קצת מעבר לגבולות העפעף, מתקבל המראה החתולי ההו-כה-נחשק-וסקסי (וע"ע: הכינוי "חתול" על הטיותיו (כולל "חתולה", "cat" ו-"scat" מופיע ברשימת החברים בכלוב 240 פעם!).

מומלץ לשרטט אייליינר עם, ובכן - עם אייליינר (ולא עם עפרון, שתמיד נמרח). הכי מומלץ - אייליינר-ג'ל, שמניחים עם מברשת ייעודית. הוא עמיד לרוב גם במעקה-העין (החלק הרטוב בתחתית העין). על העפעף הוא עמיד אפילו כמה ימים. מתאים במיוחד לסאבים/סאביות של 24/7.

- סוגים מסויימים של צלליות קרם עמידות מאוד, במיוחד אם שמים עליהן צללית אבקה.
- פריימר ייעודי לעפעפיים ישפר פלאים את עמידות הצלליות ואת רוויית-הצבע שלהן. מומלצים במיוחד הם של החברות Too Faced וכן של Urban Decay - חברה טבעונית עם שם מגניב. יש גם לסמאשבוקס ולמאק.

שפתיים:
שפתונים עמידים הם אגדה נפוצה. מן היומרות הגבוהות ביותר של עולם האיפור הוא לייצר שפתון אשר אחרי דיבור, אכילה, שתיה, ליקוק ומציצה עדיין יראה כאילו הונח רק לפני רגע. בכל זאת, קיימות בשוק שלוש אופציות שיאפשרו לך לסגוד לזין של הדום ועדיין להראות כמו מוצצת, או לענג את שפתיה התחתונות של הדומית ולא להשאיר שם סימנים:

1. שפתונים עמידים באמת מגיעים בצורת ליפ-גלוס דו-צדדי. צד אחד עם צבע - מניחים על השפתיים ומחכים שיתייבש. מומלץ להניח גם שכבה שניה. הצד השני הוא גלוס שקוף, שמתיימר לשפר את תחושת היובש המזעזעת שנוצרת בשפתיים (זה לא עוזר), וגם לתת לשפתיים מראה רטוב יותר של "הרגע התנשקתי". אם מוותרים על השימוש בגלוס, ומניחים שכבה נוספת אחרי שהראשונה התייבשה - השפתון הזה באמת עמיד. מאוד מאוד. השפתון הזה לא משאיר סימנים על כוסות וגם לא על שפתיים של אחרים. ובכלל, הוא יורד רק עם מסיר איפור. יש מהסוג הזה להרבה חברות - קרליין, ג'ייד, רבלון, מאק ועוד.

2. ליפ-סטיין Lip Stain "מכתים שפתיים". נראה כמו טושים של ילדים, ואכן משתמשים בו כמו בטוש על השפתיים. העמידות שלו טובה יותר מאשר של רוב השפתונים הרגילים, והוא לרוב לא מייבש את השפתיים. ליפ-סטיין טוב גם דוהה בצורה אחידה, ויכול גם לשמש בסיס לשפתונים אחרים. מרבית הליפ-סטיין מכתימים רק את השפתיים, אך לא דברים אחרים. לאחרונה יצאה סדרה שזכתה להרבה תשבוחות בשם "Just Bitten" (שם נחמד) של חברת רבלון.

3. אודם שבת. ניתן להשיג בפרפומריות ירושלמיות וכמובן בבני-ברק. בנות ישראל החסודות אינן צובעות פניהן בשבת (כי להתאפר זה כמו לכתוב - "עבודה"). אך יש בהן שכל זאת רוצות להראות מתוקתקות כל השבת, ולכן האיפור שהן מניחות על פניהן ערב שבת צריך לשרוד עד מוצ"ש. את "אודם שבת" אני מכירה בשני גוונים - ורוד כהה ואדום בהיר. שניהם די אוניברסליים ומחמיאים לרוב הסאבים/סאביות (כולל סאב ניקיון). השפתון עצמו נראה ירוק! שזה מחריד וגם משעשע. כשמניחים אותו על השפתיים הוא מקבל את הגוון שלן - ורוד או אדום. בניגוד לקודמיו, השפתון הזה יותר מורגש על השפתיים והוא כן דוהה ועלול להכתים כלי אוכל וכד' - אך הרבה פחות משפתון רגיל. יתרונו בכך שגם למחרת היום תמצא/י עצמך עם שפתיים מודגשות בצורה יפה. קיימים אצל חברה ישראלית המתהדרת בשם האופנתי "ברברה".

כך שבאמת, אין יותר תירוצים להזנחה הזו. שימו פודרה, צבעו ריסים, לבשו שמלה מקושטת כיסים - וחכו. בישבן חשוף, על הברכיים.

מוניק​(נשלטת)
אייליינר עמיד
בנוגע לאייליינר העמיד יש לג'ייד אייליינר המוגדר כ - LONG LASTING והוא לא זז לא משנה מה גם לא בבריכה, שורד הכל המינוס הוא בהסרתו המאד קשה הדורשת מסיר איפור שומני אחרת השפשוף המתמיד של העפעף במסיר איפור רגיל מותיר את העפעף אדום, מגורה ונפוח.
5 במאי 2012, 23:34
סירופ​(נשלטת)
תעתוע
הטקסט הזה הוא כמו מיצג במוזיאון שאת עומדת מולו ושוברת את הראש- זה אמיתי? זה לא אמיתי? זה באמת? לא זה סתם? מה קורה כאן? אז במקום הזה העמדת משהו מז'אנר דורית לנדס והעין הקוראת נעה בו באי נוחות, זה נשמע אמיתי... אולי זה נכון? אולי יש איפור כזה? אבל לא... זו בדיחה. וחוזר חלילה
7 במאי 2012, 5:06
Queeny​(מתחלפת){being}
שכחתי להוסיף:
בקרוב - מדריך איפור לגבר-גבר: המקום בו סאבים ודומים נפגשים בזעזוע
7 במאי 2012, 17:01
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון}
דווקא נחלים שחורים של מסקרה
שנוצרים כשאשה בוכה, הם הכי סקסיים שיש, בעיניי. אבל כל הכבוד על הזווית המעניינת לכתבה!
12 במאי 2012, 14:28
ראובן
מעולה
סוף-סוף מאמר אינפורמטיבי ומאיר עיניים, היכול לשמש אנשים כאן שמשתדלים לחיות את סגנון החיים. האמת, יש במאמר שלך גם מידה של סקסיות, דווקא בגלל ה''פרגמטיות'' של הכל. לבסוף, תודה על העריכה המדויקת וההגהה הקפדנית. זה ממש First Class.
13 במאי 2012, 8:48
שיר כאב​(שולטת){סוליקר}
וואו. זה מה שמעסיק אתכן?
ברגע הראשון הייתי חצי בשוק חצי ב"מה, זה אמיתי?" ואז נזכרתי שלא כולנו מסתפקים במה שנתן לנו הטבע. אבל מודה שלא החזקתי מעמד מעבר לשתיים שלוש פסקאות ראשונות.. רק בריאות, אושר ויופי לכולנו.
13 במאי 2012, 13:52
זיקית
צחקקתי ונהניתי
יופי של טקסט. יש לציין שמוצרי לורה מרסייה המעולים אינם נמכרים בארץ נכון לעכשיו.
14 במאי 2012, 13:40
רק אני​(נשלטת)
יופי של מאמר!
מוסיפה טיפים לגבי איפור עמיד: פודרה- לאחר מריחת המייקאפ השתמשו בפודרה שתקבע את המייקאפ. גם אחרי מייקאפ שמתיימר להיות מאוד עמיד (ע"ע דאבל-וורפרו לונגרקולורסטיי). את הפודרה מומלץ להניח עם פאף (ולא עם מברשת) בתנועות הטמעה לעור וכך המייקאפ יבטיח עמידות נצחית. פודרות מומלצות - פרפ&פריים או בלוט של מאק, אנטי-שיין של עופרה. במידה ומבריקים לאחר כמה שעות ניתן להוסיף מעט פודרה שתשמור על האיפור מאט ותקבע אותו. שפתונים עמידים- קיימים שפתונים עמידים שהם לא דו-צדדיים. שפתונים מומלצים בגזרת העמידים: שפתונים מסדרת פרו-לונגר של מאק, שפתונים במרקם נוזל דו"צ מסדרת הקולורסטיי של רבלון. שימו לב שככל שהשפתון עמיד יותר כך הוא ייבש יותר את השפתיים. במקרה של שפתונים הפריימר לא ממש מועיל לעמידות אלא נותן מעט לחות שמחליקה את מרקם השפתיים לפני השפתון, כך שהוא יכול ליצור פעולה הפוכה. טיפים לשמירת העמידות של השפתון (גם אם אין ברשותכם שפתון עמיד): *הניחו שכבה אחת מהשפתון, מעליה קבעו את השפתון עם פודרה, לאחר שתעיפו את שאריות הפודרה מהשפתיים שימו שכבה נוספת של השפתון. כך גם במקרה והשכבה הראשונה תרד, תהיה שכבת שפתון נוספת מתחתיה. *ציירו עם עפרון שפתיים על כל השפתיים - לא רק להגדרת הגבולות (שימו לב- מייבש !). לאחר מכן שימו שכבה נוספת של שפתון עמיד, גם כאן בדומה לשיטה הקודמת, נוצרות 2 שכבות עמידות יחסית לשפתון. מסקרה עמידה מומלצת- לאש ארכיטקט עם טיובה בצבע כחול של לוריאל. שימו לב- מסקרה עמידה קשה להסרה, תאלצו להצטייד במסיר איפור דו-פאזי ייעודי לעיניים על מנת להסיר אותה. אל תנסו להסיר אותה בדרך אחרת, חבל על הריסים.. סה טו. בהצלחה.
19 במאי 2012, 15:02