בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

-N-

Disrupt/ive/ion

羅生門
לפני 3 ימים. 24 באפריל 2024 בשעה 18:21

הלילות מתחלפים לבקרים ואני משקיף. כמגרש שדים נודד בין ארץ לארץ וזוכה לטעום מיני תופינים.

חם לי באופן תמידי; אולי זה גיהנום, אולי אפריל השנה ואולי הכדור באמת נכחד על צירו. לעתים נדירות, נזקקתי לכסות ולהבנה, השונות מעולם הייתה חותם ובחדר וכיתה מלאי מעילים, מעיל היווה מעשה כניעה. 

ואתה מתבגר.

החדר, הופך לעולם ואתה עומד על דקויות ההבדל בין קמוץ לקפוץ כדי לתאר מצב, למצב שלום.

אנשים שפעם היו נראים חכמים, כבר פחות, גם אתה ובכלל; התבגרות היא בראש ובראשונה ראיית הפגמים באור אמיתי. גם האדרה עצמית, אתה באמת מזיין יותר טוב וללא ספק משופע הומור רבגוני ועומק השקפתי ומחר-מחרתים, יבוא ילד בן 20 ויאמר לך, תראה איזו יפה חברה שלי רבקה, במלעיל ואתה תביט בו ותחשוב לעצמך, לפני שעה, לשון הגיעה לי לקיבה ותהנהן. תאמר לו, תצליחו ותשמור עליה בכאפת עידוד קטנה לכתף. בהתנשאות של מבוגר עם שמונה שיערות לבנות בזקן, אבל שופע כריזמה, אתה, לא הזקן. אולי גם.

פתאום, יש מעט סימנים שגב יכול לכאוב, פעם, זה לא היה אפשרי ולפעמים, אתה כבר לא דופק שעה ברצף כמו מתעמל על אספרסו כפול, אתה עדיין מתקיים, בטוב אפילו.

בילדות, כשהיינו מגיעים למקום בתולי, היינו משתוממים. חורשה קטנה הרגישה כמו סוף העולם, אין לאן ללכת אחריה. אתה מאמין שתספיק לראות הכל וגדל לתוך זה ואתה כל-כך עסוק בכך, עד שאתה מפספס את התהליך.

היום, חורשה היא רק חורשה וכך הלכה למעשה מתחילה דעיכה. אתה חייב לפנטז ולבנות טירות מכושפות מקרטונים ולהאמין שפעם, דרקונים עפו חופשי ושנסיכות, אכן קיימות ושאולי, הן לבושות שמלות שחורות נטולות תחתונים או חזייה, למען שימור גישה חופשית בימי הקיץ הרותחים, נניח.

ואתה חייב להאמין שהיא תבין אותך ושהיא מרגישה נסיכה כשהיא רוויית נוזלים ובכי התנגדות ואתה מתאמץ, ממש מתאמץ להאמין שאם תסמן באצבע לכיוון הביצים, אולי משהו יקרה ואתה עוצם עיניים ונמתח.

לפחות כבר לא חם בביצים.

אתה המרזב.

לפני 3 ימים. 24 באפריל 2024 בשעה 14:13

כשאת משתינה על עצמך מפחד, גם הדיבור הפנימי נוצר את הרגע.

לפני 6 ימים. 21 באפריל 2024 בשעה 10:40

מה איתך? אנחנו גמורים.

מה אתה אומר, אתם באים לחג השנה?

באמצע החיים והעיניים מולך מרצדות, כל-כך מרצדות שלא ניתן להביט בשום דבר זולתן, מן מבט מרתך; סיפור התקופה מסופר בהן, בפינג-פונג אישונים, כמו משחק מגאסון ישן. 

שאלה משפחתית לגיטימית, אשר מתרחשת חדשות לחגים, מה נשתנה?

אתה יכול לעמוד להנהן ולקוות, אפילו להתפלל בלב, אבל בשום פנים ואופן אינך יכול לומר שגם אתה שבור עד עמקי נפשך. שמאותו יום, אינספור תהליכים נעצרו ומי אתה בכלל שתתלונן, עוד אחד בקלחת.

שאין לך זין לחקור והאקדמיה המחורטטת, נסוגה לזמן הקרוב וכל פיתוח-עסקי מסתכם באסטרטגיית שחרר לי מהזין. שאתה כותב באיזה אתר מפוקפק שירי-מגירות ונגיעות חיים, כדי לשמר את כישורייך. יתר כתבים, קריאות וקריעות, שמת על השתק ונפנית להתבוננות פנימית. כזו, עמוקה כל-כך, שתגרום להתנזרות או שתתפוצץ לחלקיקי אבק ותהפוך לאומנות.

ושגמעת בחודש וחצי כ20,000 ק"מ כדי לראות את הבנות כל יום, כי כשהן ביקשו שתשמור עליהן, ישר נדדת להורים המיוסרים של אותן חיילות. נערות שלא ראו דבר בחייהן ובוודאי הוריהן גם הבטיחו להן שהם יעשו הכל עבורן ומאז הם גמורים. ושלפעמים, ממש לפני שאתה נרדם, אתה מחליף כמה מילים עם חברים מתים בלב, כדי לבדוק מה הם חושבים על המצב ומה הם היו עושים שונה וכמה הזמן ממהר בעצלתיים.

שאתה כבר לא סומך על צה"ל ועל אף הנהגה בעבר, הווה ועתיד, שהחלטת שאתה לא משרת יותר במילואים, עשית מספיק.

שלפני יומיים, זיינת חזק כל-כך, עד שכמעט עקרת לה את הלסת מהמקום ולמרות ההנאה הגלומה בכך, עוד פעם-פעמיים, יהיו שם שברים. ושבמשך כארבעה חודשים, כל לילה היא קמה בצרחות אימה ואתה לא מתרגש, אתה שם ובין כה וכה ער ואומן ההדחקה האקטיבית, אז אתה יודע להכיל ולטפל, לחבק וללטף, גם כשהדבר היחיד שאתה סומך עליו הוא על עצמך.

בשום פנים ואופן אינך יכול לומר שאנסת לעצמך את הנפש כחמישה חודשים, עד שהצלחת להזיל דמעת התייפחות, כדי להתאבל באופן ממשי וכמעט ועקרת קירות מרוב ריק גדול ועטוף זכרונות.

ואת זה שעצרת את עצמך לפחות פעמיים ביום, לרסק עצמות כף-יד קטנות כנגד קיר או ארון בזמן שהתסכול הגולמי יוצר כדורי אלימות ממוענים אישית ובלילות, אתה מביט לעצמך עמוק לתוך העיניים במראה הבת-זונה הממורקת, כדי לא לשכוח כמה זעם קיים שם.

ואין מה להזכיר שאתה הולך לישון טעון, קם טעון ומדי פעם יורה כדורי סרק, כדי לבדוק שאין לך מעצורים נפשיים; נפש בריאה בגוף בריא, משהו שם, בסביבה.

ושהעשרת את אוסף הצמחים שלך, הם גדלים בצפיפות כמו הודים בפרבר בהודו שמחליטים לפתוח ערוץ יו-טיוב. כדי שתוכל לגעת בסובלימציה, לטפל, לגזום ולעקור כדי להשקיט את הצרחה הפנימית; חלילה, אם תכנס לחדר ותבין שהגיעה העת, אתה תצרח חזק כל-כך עד שכל דבר בסביבה יחרב כמו לבה על פומפיי, אתה תוותר אילם לאחר מכן, לא יהיה עוד מה לומר.

והמקלחות הקרות בחמש בבוקר, השריפה אשר פוקחת עיניים במהירות, הריקודים בחדר סגור קפוא ממזגן, כדי להשתחרר ולתת לנפש להקיא. אתה לא מספר על שעות הסקס ועל הברוטאליות התנועתית וההתפתחות המחשבתית, והאהבה הגדלה.

אז אתה עונה בשליפה, זיינו אותנו בתחת. שיהיה חג שמח וניפגש בחג הבא.

לפני שבוע. 20 באפריל 2024 בשעה 10:59

לעתים, לפני הפגישה הראשונה של הלשון והפלחים, נפגשות העיניים ובחלקיק חיים, נאמר הכל. אך העומק האמיתי, הנכבש לאיטו, מצוי בשאיפה.

בחיים אחרים, כשעוד הייתה לה אישיות משלה, הייתי מניח את ראשה לצד ירכיי ומלטף ברכות את לשונה המריירת. את הרטיבות הענוגה, הייתי אוסף באצבעי ומורח את פי-הטבעת. כל קיומה היה תלוי באצבע, היא הייתה המתווכת והמוציאה לפועל, הארס והנסיוב.

כמו בכל תהליך ראוי, הסבלנות מגלמת נדבך חשוב והשהות בין הספגת העור לבין החזרת האצבע אל תוך פיה, ריסנה אותה מחזירותה ההתחלתית; חזירות אינה תשוקה ובמקרים מסוימים, היא אף גורעת. חרף העובדה שחזירות מלבה פתטיות וגם תחת הנאכל בחזירות, הינו תחת שמח; התשוקה הנעלה ביותר, מקורה ברעב ובמניעה.

לאחר מיצוי נוזלי ושכלי, הייתי נותן לה לטעום אצבע, לא לפני שהנחיריים שאפו מלוא עסיס, בתנועת ביטול קלה. 

בעת השאיפה, רגע לפני הצלילה הרקטלית המיוחלת, הבנה מחלחלת, שאצבע אחת בלבד, מספיקה כדי למנוע ממנה את הפרס המיוחל והיא נשארת רק עם ניחוח פסגות. אז שיהיה בשאיפה.

פעילות רקטלית, ענוגה ככל שתהיה, לא שווה מאום בלי המבט הראשוני, ההתקרבות האיטית, תנועת בית-החזה כתוצאה משאיפה עמוקה ותחושת ההודיה הפושה בלשון. וזה נכון למרבית המקרים, פרט לאחד: כשאני שוכב על הבטן, שם היא באמת הופכת לחזירה המחפשת כמהין.

לפני שבוע. 19 באפריל 2024 בשעה 17:37

סבא, כל החיים הלך כפוף מאוד. הוא נגע ברצפה ממש ולא משנה לכמה רופאים לקחנו אותו, לא משנה כמות הטיפולים שהוא עבר, הוא המשיך ללכת כפוף מאוד, עגול כמו מטבע.

עד שיום אחד, הגעתי לכאן, לחנווני הקודם, הוא ראה את סבא ואמר לי תוך דקה ומבלי שביקשתי, שהוא יטפל בו. "אם אצליח, אתה תעבוד במקומי". הוא אמר.

הנהנתי.

הוא החל בוחן את סבא מכף רגל ועד ראש, יכולתי לראות שהוא רציני ובעל תושיה, כל תעודות ההסמכה היו תלויות על הקיר, התרשמתי.

לאחר כחמש דקות, הוא עצר וצעק, אני יודע. הבטתי למטה, סבא הכפוף גם כן, אז לא ראיתי את פניו, אבל יכולתי לשער.

מה אתה יודע? שאלתי והוספתי, כבר היינו אצל כל מומחה אפשרי.

תמתינו דקה כאן.

הוא הלך למחסן, החל לפשפש ולחפש שם משהו, אני נשארתי עם סבא.

אחרי דקה, הוא שב ונתן לסבא מקל ארוך במקום המקל הקטן.

לפני שבוע. 19 באפריל 2024 בשעה 4:31

חבר קרוב, שאל אותי השבוע בזמן שישבנו, תגיד לי, איך עושים בנות?

אני כל כך רוצה, בשביל אישתי, בשביל הרוך והאור הזה בבית. יש לי ארבעה בנים, שנינו רוצים מאוד.

מצאת את מי לשאול, אספר לך מה שדוד שלי סיפר לי, מילה במילה.

קודם כל, לך וקנה לה בושם חדש, יוקרתי, לא מהמים של האסלות. פתח את הכיס, זה משתלם.

הלאה, קונה.

יופי, תכין אמבטיה ותשפוך לשם תמצית מי-ורדים. שהריח יגרום לך להשתגע ממנה.

יבוצע.

מעולה, חלוק מגבת חדש, תדאג שיכובס לפני, כדי שישב חלק על העור, עדין בלי סיבים.

מזמין עכשיו.

מושלם. 

תאכלו יחד ארוחת ערב קלילה, ביצים, סלט וקצת לחם. יש לה רגישות למשהו?

לשום דבר.

יופי, אנחנו מתקדמים.

אתה מכניס אותה בעדינות לחדר, מפשיט אותה מהחלוק, מעלה אותה ברכות למיטה, מלטף בעדינות את הלחי וקורא לי להיכנס.

לפני שבוע. 17 באפריל 2024 בשעה 11:36

"הוא ילד, הוא לא יצליח להתמודד איתה, היא אישה, היא גדולה עליו": שיחת ילדות אגבית, כשעדיין לא הבנתי דבר וחצי דבר על הקיום. הם היו נראים באותו גיל מהצד, אבל משהו בה קרן.

בת זוג, שאלה אותי פעם, "אתה שונא נשים?"

אני שונא באופן אינדיבידואלי, "שנאה ניזונה מאנרגיה ומצריכה התעסקות רפטטיבית. חלוקה ואיזון משאבים". עניתי בדרכי הפילוסופית, במקום פשוט לומר לא.

לכן אני שונא בכוונה מלאה, אבל מעולם לא חילקתי שנאה לקטגוריות כאלה, אני שונא כל מקרה לגופו. אני גם אוהב בכוונה מלאה, אישה וגופה.

מאז ומעולם ידעתי שיהיו לי בנות, הן הדבר היחיד אשר גרם לי לריכוך בהשקפת עולמי, השאר, מצוי גם בדברי הימים, מראשיתנו; גבר ואישה.

מאז ומעולם סלדתי מנשים שמנסות לפתות, או להשתמש במיניותן כדי לקרב. זה מעולם לא עבד עבורי, זה משקף תחושה זולה ביותר.

אני אוהב את המיניות מתפרצת, אחרי פיתוי בדרכים אחרות, לאחר מחול עשיר. מן תהליך הבשלה מאותו רגע בוסר ראשוני, הקורם לאיטו אצבעות, דמעות ונהרות זרע.

מניסיוני העשיר, במקרים מעין אלו, התשוקה האמיתית, האורגנית, הגולמית, מתפוצצת ומנפצת לרסיסים כל מחשבה אחרת. תשוקה בכללותה, היא סם-חיים.

בשבוע שעבר, אחרי שיצאה לסידורים לבושת שמלה, אשר גרמה גם למרוץ חלזונות להפיק פחות ריר. לא חשופה, לא מוחצנת, שמלה אשר מדגישה את מה ששמור עבורי ונותנת הצצה לקימורי אומנות שיש, הנחצבים ביד אומן.

היא שבה בסוף היום וסיפרה: "כולם בהו בי, עברתי כמה נקודות ובכולן הרגשתי עיניי גברים חותכות כמו לייזר, הרגשתי כמו ארוחה ואמרתי לעצמי כמה פתטיים גברים כאלה". 

"מה זה גרם לך להרגיש?"

"כמה הכל שלך".

כולה קרנה, כמו בכל יום עבורי. אך עוצמת הבנתה, סנוורה גם אותי באותו רגע.

הארה זו חלחלה גם ביני ובין זיני, והאירה גם אותו באור שונה ועשיתי מה שכל גבר היה עושה, נשקתי קלות לידה ולמצחה ובמשך לילה שלם, לא הותרתי פיסת עור שלא חוותה אותי, את כולי. בתשוקה אשר מאיימת להכחיד ולעקור כל דבר העומד בדרכה, תשוקה של גבר, לאישה.

לפני שבוע. 16 באפריל 2024 בשעה 14:09

היי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

תגובה להיי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

שוב היי, אפשר לשאול שאלה?

תגובה להיי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

תגובה לשוב היי, אפשר לשאול שאלה?

קשה לך לענות?

תגובה להיי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

תגובה לשוב היי, אפשר לשאול שאלה?

תגובה לקשה לך לענות?

את לא עונה מתוך עקרון או משהו אחר, סתם, רציתי לשוחח.

תגובה להיי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

תגובה לשוב היי, אפשר לשאול שאלה?

תגובה לקשה לך לענות?

תגובה לאת לא עונה מתוך עקרון או משהו אחר, סתם, רציתי לשוחח.

למה את זבל? את חושבת שאת יותר טובה ממני?

תגובה להיי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

תגובה לשוב היי, אפשר לשאול שאלה?

תגובה לקשה לך לענות?

תגובה לאת לא עונה מתוך עקרון או משהו אחר, סתם, רציתי לשוחח.

תגובה ללמה את זבל? את חושבת שאת יותר טובה ממני?

אל תעני, בת זונה.

 

היי, הפרופיל שלך סקרן אותי.

דזבין אבא בתרי זוזי.

לפני שבוע. 16 באפריל 2024 בשעה 9:02

נפגשנו.

ספרי לי קצת על עצמך, מעבר לבנאלי.

אני בכלל לא תובענית.

תכונה מעניינת, יפה שבחרת לשתף.

מה אתה יכול לומר על עצמך?

אני מנתח אישיות באופן מהיר ומומחה בקבלת החלטות.

מה אפשר להציע לך?

הפוך בלי קצף, חצי סויה, חצי שקדים וכפית ורבע סוכר חום בהיר. יותר מזה גורם לי ליציאות כואבות. אני רגישה ללקטוז, בוטנים ואגוזי ברזיל. קמח גורם לי לנפיחות ואני נחנקת משומשום.

מה אומר חתיך?

אתה נראה לי בעניין, אתה מקשיב מעולה, מעניין אותי לשמוע אותך מנתח. 

מה היית מזמין לי?

מונית.

לפני שבוע. 15 באפריל 2024 בשעה 15:25

"אנשים מזדקנים רק כאשר הם נוטשים את האידאלים שלהם. השנים מקמטות את העור, אך שעמום מקמט את הנפש". ד. מקארתור

מאז ומעולם, כל אימת שרציתי לקבל השקפה שונה כקונטרה, דיברתי עם מבוגרים ממני. גיל, במרבית הפעמים שקול לנסיון חיים בתוספת הצלחות וכשלונות. זה לא עניין פעוט.

גם בשמירה מוקפדת על האינדיבידואל, ניתן ורצוי לתת במה לדעות מעובדות. בכל מקרה, אמת לעולם תתחדד דרך שקרים וכך תמצא השקפה מיטבית.

באחד מביקורי לימודים בלונדון, נכנסתי בשעת בוקר מוקדמת למקום אותנטי המתהדר בארוחות בוקר אנגליות למהדרין. המלצר, לבוש חצי חליפה ובעל תנועות מוקפדות וגינונים נאותים אשר נראים למרחוק, קיבל את פניי בסבר פנים מקצועי לעילא ולעילא.

אנשים שכחו שירות מהו, אני שב ומזכיר לעצמי. שירות אמיתי, לעולם מתרחש ממקום נפשי חזק ויציב. לא משנה התחום, שני דברים חשובים ביותר מהווים נדבכים:

תשוקה.

רצון ללמוד, צמא, מילה מתאימה יותר ועדיין נכללת בתשוקה.

אותו מלצר, תבע לעצמו את המקום. הוא נהג במקום כמנהג בעלים, זו לא כריזמה פר אקסלנס, זו ידיעה פנימית שהוא מכיל את המקום, כולו.

ישבתי, הזמנתי אספרסו כפול ארוך. הוא לא זיין לי את השכל וניסה למכור, הכל נעשה בחיוך. למרות שמיהרתי, ספגתי את אווירת המקום כיאות. שולחן לידי, ישב גבר מבוגר יחסית, מעונב ומעומלן, חליפה קלאסית לא חדשה.

הבטנו אחד בשני בסבר פנים יפות, אפילו חיוך היה:

"למה אתה שותה אספרסו על הבוקר?"

"מאותה סיבה שאתה כבר בחצי הבירה השני, לצד שעועית אפויה ונקניקיות".

"עניין תרבותי, סיכמתי".

"עניין תרבותי, הוא ענה".

המשכנו לשוחח, אני אוכל כאן כל בוקר, אמר בחן. אני כאן לשבוע, אבוא לשתות את קפה הבוקר כאן, זה בדרכי והקפה כאן טוב מאוד.

קבענו.

האוכל, נתפש בעיניי רבים כעניין שולי. אין הרבה דברים עיקריים יותר ממנו. למן המכאניזם האופף הכנתו עד הישיבה אל השולחן. כלל הדיסצפלינות גלומות שם, כלל ההיסטוריה. התהוות הקשרים האנושיים והבין-אישיים.

באחת הפעמים, דיברנו על בשר. אני לא אוכל חזיר. "בין עניין תרבותי לדתי, זה נובע ממספר סיבות". שעועית וביצים, אני אוהב, גם גינס, הבירה המועדפת עליי. מחר, אני אוכל שעועית וביצים לצד ליטר וחצי בירה ואתה, תשתה אספרסו כפול ארוך, אמרתי. הוא חייך והניד ראשו לאות הסכמה.

כך היה.

ביום האחרון, לפני הטיסה חזרה, נכנסתי, בעיקר כדי לומר שלום.

מה אתה בוחר? הוא שאל והבנתי.

אספרסו כפול ארוך ואתה? 

ארוחת בוקר, כמובן.

"זה עניין תרבותי".

צחקנו, מקום נהדר כאן. אצטרך למחוק אותו מזכרוני כשאשוב ארצה, הקסם מתפוגג, אמרתי לעצמי.

אני יודע, הוא ענה. הוא שלי.